Friday 27 May 2022

Tiny painting challenge - A little flower painting


Goedemorgen, gisteren heb ik meegedaan aan een challenge van de Watercolor - Beginners and beyond facebookgroup. Daar hebben ze deze week de Tiny painting challenge van Watercolors beginners and beyond. Je moet dus een hele kleine aquarel maken die maximaal 4 bij 4 cm groot mag zijn. Ik wilde mijn papier snijden, maar zat niet op te letten, dus ik heb per ongeluk een aquarel van 3 bij 3 cm gemaakt. Ik heb met een zwarte fineliner kleine bloemetjes getekend. Hierbij was ik geinspireerd door de tekeningen van Shayda Campbell. Ik heb de tekening gemaakt op Aquarel papier smooth Wit 200 gram van Vaessen creative. Daarna heb ik de afbeelding ingekleurd met een klein kwastje en de Winsor & Newton Cotman aquarelset. Het is me zelfs gelukt om wat werking in de bloemen te krijgen. Het was een leuke challenge om aan mee te doen en ik denk dat ik me nog wel een keer aan een tiny painting ga wagen.


Goodmorning, yesterday I have joined a challenge from the Watercolor - Beginners and beyond group on facebook. This week they have a Tiny painting challenge from Watercolors beginners and beyond. You have to make a tiny watercolour painting that cannot be larger than 4 by 4 cm. I was cutting my paper and I didn't pay attention to it, so I have cut a piece of paper that is 3 by 3 cm. I have drawn little flowers on my painting with a black fineliner. I was inspired by the flower drawings from Shayda Campbell. I have made my drawing on Aquarel papier smooth Wit 200 gram from Vaessen creative and then I painted the image with Winsor & Newton Cotman watercolours. I love that I was able to even get some effect in my painting. It was a fun challenge and I am looking forward to make another tiny painting.

***********************************************************************************
INSPIRATIE: Shayda Campbell
COLOURING MEDIUM: Winsor & Newton Cotman watercolours
PAPER: Aquarel papier smooth Wit 200 gram from Vaessen creative
ACCESSORIES: Black fineliner

No comments:

Post a Comment

In line with new European Data Protection Laws (GDPR) by commenting you know that your name & comment are visible to all who visit this blog and thereby consent to the use of your personal informations for this specific purpose.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails