Thursday 22 April 2010

Verlovingscadeautje


Een tijdje geleden hebben een speciaal vriendje en vriendinnetje van mij zich met elkaar verloofd. Om dat te vieren gaven ze een feestje. Ik heb toen dit cadeau setje voor ze gemaakt.

A while ago two special friends of me got engaged to each other. To celebrate this, they gave a nice party and this was the gift set I gave them.

Ik heb een melkpakje gemaakt voor ze waarin ik hun cadeautje kon stoppen. Het melkpakje is uitgesneden met de silhouette. Ik heb met rode stempelinkt en een sticky stencil van Crealies de hartjes gemaakt op het doosje. Daarna heb ik op het doosje gespoten met pearl glimmermist. Ik ben met rode inkt langs alle randen van het melkpakje gegaan. Met de silhouette heb ik ook het hart uitgesneden nadat ik eerst de namen van het stel, Marco & Caroline, had geprint. Met een zwarte gelpen heb ik gedoodled op het hartje. Het melkpakje is verder versierd met afbeeldingen van Penny Black uit de clear stempel set Every which way. De egeltjes zijn ingekleurd met derwent potloden en daarna uitgeknipt.

I made a milk carton for the happy couple. The milk carton was cut out with the silhouette. I used red ink and a sticky stencil from Crealies to create the hearts on the box. Then I sprayed my box with pearl glimmer mist. I distressed all the edges of the milk carton with the red ink. I have cut the heart with the silhouette after I printed the names of the couple, Marco & Caroline. I used a black gelpen to doodle a bit on the heart. The milk carton was decored with these cute hedgies from the Penny Black clear stamp set, Every which way. The hedgehogs are coloured with derwent pencils and then I cut them out.


Ik heb ook nog een bijpassend kaartje gemaakt van 10 bij 10 cm. Ook op het kaartje heb ik met de sticky stencil van Crealies de hartjes achtergrond gemaakt. Ik heb 2 zwarte sticker randjes onder en boven de hartjes geplakt. In word heb ik een tekstcirkel gemaakt en deze heb ik daarna uitgesneden met de ronde nestabilities. De rand van de witte cirkel is ook weer beinkt met rode inkt. De afbeelding van de egels komt ook uit dezelfde set, Every which way. Ook deze zijn gekleurd met derwent potloden en daarna uitgeknipt. Daarna heb ik nog een paar zwarte hotfix steentjes onder en bovenaan geplakt. Toen ik de foto's aan het bewerken was, zag ik pas dat onderaan een zwart steentje van mijn kaart gevallen was en dat heb ik daarna alsnog op de kaart geplakt. :)

I also made a matching card from 10 by 10 cm. I used the sticky stencil from Crealies again on my card to create the hearts background. I have placed two black peel off lines above and under the hearts. In word I made a textcircle (Congratulations on your engagement) and then I cut it out with my circle nestabilities. I have coloured on the edges of the white circle with red ink. The image of the hedgies is from the same clear stamp set, Every which way. I coloured them with derwent pencils and after that I cut them out. Then I added some black hotfix stones. I realised that I lost a stone when I was editing my photo, so I placed that again after that. :)



Nog even een snelle tip. Mijn plakstrip van mijn distress tool plakte niet meer goed en daar moest ik dus wat anders op verzinnen. Ik heb de plakstrip er maar af gehaald en er een stuk zelklevend klitteband op geplakt en daar kan ik dan mijn viltjes tegen aan plakken. Werkt perfect!

And I have a quick tip. My glue strip from my distressing tool didn't stick anymore and so I had to think of something. I decided to take the strip of and placed a piece of velcro on my distressing tool. It works perfect!

IMAGE: Every which way from Penny Black CS: White cs, black papicolor. INK: Memento lady bug. ACCESSORIES: Derwent pencils, black glaze pen, black fineliner, red ribbon, circle nestabilities, sticky stencil crealies, black hotfix, black peel offs.

8 comments:

  1. Waauw wat mooi gedaan weer, leuk zeg die stencil van Crealies geeft een leuk effect.

    gr.louise

    ReplyDelete
  2. Oh, was ik nog maar eens zò jong dat ik een verloving in het verschiet had. Larissa, je hebt jezelf weer overtroffen. Ik vind het toch zo mooi wat je allemaal maakt. Die details, die doen het. Enne....bedankt voor de tip!

    Liefs,
    Marianne

    ReplyDelete
  3. Wat superleuk, Larissa!
    Twee hele leuke en toepasselijke stempels, leuke hartjes overal en het melkpakje en kaartje zijn supermooi!
    Liefs, Sandra

    ReplyDelete
  4. Awww what a lovely gift you made for them and the matching card is just as gorgeous... these Penny Black hedgehogs are so cute, love them xxx

    ReplyDelete
  5. I bet they loved this special handmade gift. I am always touched by the time a person puts into a special gift and I am sure they were as well. Very cute!

    ReplyDelete
  6. I'll bet they loved this! I love those little hedgies; what a perfect gift!

    ReplyDelete
  7. What a lovely set of box and card :) The stamped image is soo sweet!

    ReplyDelete

In line with new European Data Protection Laws (GDPR) by commenting you know that your name & comment are visible to all who visit this blog and thereby consent to the use of your personal informations for this specific purpose.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails